Volgers

Via Pinterest kom je op vele andere blogs

Follow Me on Pinterest

woensdag 16 november 2011

Papieren rozen in kaarsvet

Heel veel foto's en waarschijnlijk weten de meesten in blogland, hoe je dat moet doen.
Nou...ik wist het niet.
Dus.
Via Actionwinkelhyves zijn we dagen bezig geweest met het uitleggen, proberen, mislukte blommen, weer een uitleg en eindelijk....vandaag mijn eerste papieren rozen gedoopt in gloeiend heet kaarsvet (een gewaarshuwd mens telt voor 2 en mij werd niks verteld).
Maar tis goed gekomen.
Met mij.
Ik heb gewoon een vel keukenpapier gebruikt, een bruine sfeerkaars van de Action, wat prikkertjes.
Want zoals gewoonlijk...het moet voor mij zo goedkoop mogelijk.
En die bruine sfeerkaars..die was alleen aan de buitenkant bruin en dus werden het witte rozen.
Stap voor stap komen hier de foto's van mijn papierenrozengedooptinkaarsvet avontuur.

Klik op de foto's om ze te vergroten

Men kope een sfeerkaars

Men neme een steelpannetje dat niet meer gebruikt hoeft te worden.
Breek de kaars in stukken en zet het hele gedoe op een laag pitje op het gas

Terwijl de kaarsen smelten , neme men een vel keukenpapier en knip dat in 2- en

Het keukenpapier bestaat uit 3 vellen, dus men pulke dat uit elkaar(wat een klus zeg)

En zo heeft men eindelijk 3 hele dunne velletjes

Men vouwe deze dubbel

Men neme een sateprikker (of een ander soort prikker), dubbelzijdig plakband.
Men knippe 1 cm van het plakband af en rolt dat om de stompe kant van de prikker


Nu neme men een dun dubbelgevouwen velletje en rolt dat de eerste slagen heel stevig om het plakband.Dat moet het binnenknopje van de roos zijn.



De rest en de andere dunne velletjes draaie men losjes verder om het knopje van de roos hene.Houd de onderkant stevig tussen duim en wijsvinger.


En daar istie dan, met een beetje fantasie, de papieren roos

De onderkant heb ik vastgemaakt met een touwtje

De oasis, alom bekend en zo makkelijk om in huis te hebben

Nou...daar gaat de roos...in het gesmolten kaarsvet.
WAARSCHUWING!
Dat gesmolten kaarsvet is dus gloeiend heet, dus laat het alsjeblieft goed uitlekken voordat men het in de oasis prikke


(En leg er een dikke krant onder)

Na een tijdje was dit het mijn resultaat

De roosjes een beetje aangetipt met zilverspul

Voor héél weinig geld, vele uren piekeren toch nog een (voor mij) leuk resultaat.

Omdat de bruine sfeerkaarsen uiteindelijk wit bleken te zijn en ik wit keukenpapier had gebruikt, heb ik nu wat vellen in de koffie gedoopt en dat worden dus de volgende rozen...beetje beige achtig.
Maar ook in kaarsvet gedoopt.
Ben zelf reuze benieuwd naar dat resultaat.

Vergeef me mijn idiote taalgebruik...ik ben gewoon blij dat het me uiteindelijk gelukt is (big smile)

25 opmerkingen:

  1. Ooh agnes wat een werk!!
    Heel mooi geworden hoor!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn heel mooi, en ik begrijp je gepieker, vorig jaar dacht ik dit ook even tussendoor te doen, met 34 kleuters, ahum, je voelt het al!!!
    Juf brandt de vingers, alles mislukt....maar thuis opnieuw een poging en na uurtjes klungelen toch resultaat. Ik ken nu de trucjes en ga het weer doen, veel te leuk:)))
    Ik weet hoe jij je nu voelt, apetrots dat het gelukt is.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geduld heb je weer Agnes. Maar je rozen wel super mooi geworden. Wanneer ik tijd heb zal ik ook eens een poging wagen.

    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi agnes
    ik vind ze super
    en je uitleg helemaal toppie

    ga ze zeker ook maken maar was als ik tijd heb als ik het zo lees

    grietjes gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Agnes..Nou ik heb geen fantasie nodig hoor om te zien dat het rozen zijn. Ze zijn prachtig gelukt. Leuk zo bij elkaar in dat oase.
    Lekker als het allemaal lukt hè.

    Fijne avond verder en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Agnes....

    Mooi uitgelegd..... je kan hem zo groot of klein maken als je zelf wilt!

    Euhm kleuren kan je ook krijgen door servetten te gebruiken... die je vaak wel in alle kleuren kunt krijgen... PAS OP verslavend hihihiii

    Groetjes Sandra
    http://sandraatsjuh.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat, je hebt het weer gedaan Agnes, prachtig die rozen...en daarbij nog een mooie en duidelijke uitleg...knap!!

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Много ми харесват тези розички, толкова финни и нежни!
    Поздрави.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou Agnes dat heb je weer goed gedaan! Super leuk die roosjes! En geweldig uitgelegd hoe het moet....dus ik kan aan de slag!
    groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Agnes, these roses are Beautiful! Warm Hugs,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Agnes

    Ik heb ze thuis ook gemaakt van servetten,je kunt het beste het kaarsvet smelten op het gas en daarna op een theelichtje of warm houd plaatje zetten, dan blijft het kaarsvet net gesmolten en is het niet zo heet en stolt het roosje eerder, en brand je je vingers niet.
    Het is ook beter voor je gezondheid want de dampen die van het kaarsvet af komen zijn gassen en ontvlambaar.(tja mijn man is brandweerman).

    Veel succes er mee.

    Groetjes Ellis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo Agnes wat leuk die roosjes en volgens mij ook heel simpel
      toch {komt ook door de goede uitleg } ik heb je nog een mailtje gestuurT {ben namelijk mijn kamer aan het veranderen met andre dingen er in te zetten dus misschien heb jij een idee voor als je mijn mail leest b.v.d. p.s als de roosjes gelukt zijn laat ik het zeker weten. gr. joke

      Verwijderen
  12. Hallo Agnes,

    Wat fijn, dat het jou uiteindelijk wel gelukt is!! Ze zijn zo mooi geworden!! Mijn compliment!

    Vorig jaar ben ik er ook mee bezig geweest. Het lukte me ook niet zo echt! Ik heb nog steeds een kommetje kaarsvet staan,en er hangt nog een krans die half af is. Wat ik fout deed, geen idee. Ik gebruikte inpakpapier,dat was misschien te dik? Ik ben zeker van plan om het af te maken, want halve dingen is niet zo mijn ding!
    Ik vind ie van jou zo leuk geworden, dat ik er toch maar weer eens aan moet beginnen!

    Fijne zondag.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn prachtig!!Ik ben benieuwd naar de beige roosjes.
    Groetjes Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow!! Geloof dat ik er niet omheen kan! Eens kijken of ik deze week ook eens wat in elkaar kan freubelen. Ben niet zo crea (zeg ikzelf) Heb verjaardag...leuk om er bij te geven :) Dank voor de super uitleg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! Zowel de rozen als het taalgebruik;-)En het is in ieder geval voor iedereen begrijpelijke taal en past helemaal bij de stijl van jou blog

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt supergave roosjes!!!! Heel mooi gmaakt ook. Ik kwam hier via het blog van Jacqueline, zij heeft ze ook gemaakt. Ik ga dit zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel erg mooi uitgelegd. ik heb vele bloemstukken gemaakt, alleen ik had servetten. Momenteel ben ik er ook mee bezig en zag jou link. Aggie's frutsels: Papieren rozen in kaarsvet aggiesfrutsels.blogspot.com
    Dus ik wilde dat even lezen bij je... Heel goed uitgelegd ,, persoonlijk doe ik het kaarsvet smelten op het gas en daarna op een theelichtje zetten, dan blijft het kaarsvet net gesmolten en is het niet zo heet en brand je je vingers niet.
    Het is ook beter voor je gezondheid. omdat er heel veel rook afkomt, niet echt gezond voor je longen..ik vind het Super gedaan van je. ook de foto's er tussen. s6 verder met je Site GreetZ Latevlinder.
    Leuk leuk om te proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Magnifique mooi enne super bedankt voor de tutorial.

    grts Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi, ik maak ze ook en ik gebruik allerlei kleuren kaarsen. De kleur valt altijd iets anders uit, maar niet temin en hele leuke bezigheid. Ik maak ze met papieren zakdoekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wil wel een foto sturen, maar weet niet hoe deze hier bij te voegen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Ingrid,
      Je mag de foto ook naar mijn mailadres sturen, dan plaats ik hem wel weer op mijn blog met een link naar die van jou en jouw naam.Niks moet hoor.Ik heb ze ook van papieren zakdoekjes gemaakt en van wc papier.Ook met rode kaarsen en blauwe.Opeens was mijn frutselmanie afgelopen,ik had echt veel gemaakt.Maar dan heb je geen zin meer of geen inspiratie en toen was het schluss.
      Dus als je wilt: aacpeeters@gmail.com
      Gr.
      Agnes

      Verwijderen
  22. super mooi gedaan! als je iets voor het eersst doet en je weet het niet dan is het nie zo eenvoudig. kaarsevet is rotprut. een kroam krieg je dur van. maar het resultaat mag er zijn. top uitleg en hele goede fotos. nu ga ik dit ook proberen. ik neem er de tijd voor en doe dit niet onder het koken, zoals ik de vorige keer mijn kaars-in-kop heb gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen